17.باور داشته باشید که شمادر کشور جدید تنها خواهید بود و همه مشکلات و سختی هارا به تنهایی گذرانده و کمک حالی ندارید. هرگز به امید پسر خاله ی مامان و دایی بابا و دوست همسایه مهاجرت نکنید. اگر کسی هم در کشور جدید کمکی به شما کرد این یعنی لطف خدا شامل حال شما شده است.

18.در کشور جدید، هم وطنان شما یعنی افرادی که با شما یک وجه مشترک دارند، ایران! لطفا باور کنید که اینجا ایران نیست و الزامی برای رعایت قوانین کشور ایران وجود ندارد. پس لطفا خودتان را درگیر حاشیه هایی مثل :وا ببین دختر ایرانیه ولی چه جلف لباس پوشیده، این دوتارو هنوز عقد نکردن باهم زندگی میکنن، دوروزه اومده اینجا اصلا فارسی حرف نمیزنه و... نکنید.

18.سعی کنید تا می توانید از کلونی ایرانی ها جدا شوید. علت :زبانتان تقویت میشود، با فرهنگ کشور بیشتر اشنا می شوید.، اشنا پیدا می کنید که شاید روزی به کارتان اید و از خاله زنکی ها راحت می شوید!!

19.قبل از سفر به این باور برسید که به مدینه فاضله نمی روید. در هر کشوری ، ولو با رنکینگ یک در دنیا، شما گاها بی نظمی، قانون شکنی و پارتی بازی خواهید دید. هیج جای دنیا ایده ال نیست و شما سعی کرده اید بهترین را انتخاب کنید.

20.ازادی مطلق در هیچ جای دنیا وجو ندارد پس دنبالش نباشید.

21.به همه کشورها، ملیت ها، نژادها، ادیان و فرهنگ ها احترام بگذارید.نژاد پرست نباشید. سعی کنید از بحث های مذهبی و نژادی اجتناب کنید. باور کنید به نفع خودتان است.

22.سفیر خوبی برای ایران باشید. برخلاف تصور ما، اطلاعات مردم بسیاری از کشورها از دنیا بسیار اندک است. پس سعی کنیم با اخلاق و منش خوب، کشورمان را درست به دنیا معرفی کنیم.

23.هیچ کس در دانشگاه یا محل کار شما رقیبتان نیست! برخلاف ایران،،کشورهایی مانند امریکا شایسته سالاری حاکم است و شما اگر فرد شایسته ای باشید موفق خواهید شد، پس تمرکز کنید، تلاش کنید و زحمت بکشید.

این ها خلاصه ای از مطالبی بود که به نظرم مهمه ، حالا شاید خیلی ها بااین نظرات مخالف باشند ولی به هرحال امیدوارم به درد دوستان بخوره.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.